Władze Kościana przekonują, że informacja o istnieniu problemu stanowi fundament do jego naprawy. W związku z tym, władze miejskie zachęcają mieszkańców do komunikacji poprzez używanie nowoczesnych narzędzi takich jak aplikację o nazwie mMieszkaniec lub formularz dostępny na stronie internetowej urzędu.

Narzędzia te – aplikacja i formularz dostępny na stronie www, umożliwiają mieszkańcom zgłaszanie różnego rodzaju awarii, począwszy od awarii oświetlenia, przez uszkodzenia nawierzchni chodników, po dziury na drogach czy też miejsca zaśmiecone lub potencjalnie niebezpieczne.

Wszystkie tak zgłoszone problemy są następnie prezentowane na mapie, co zdecydowanie podnosi poziom transparentności działania urzędu. Dodatkowo, umożliwia to mieszkańcom na bieżąco śledzenie postępów w rozwiązywaniu zgłoszonych przez nich problemów – informuje Urząd Miejski Kościana na swojej stronie internetowej.

W planach jest również rozbudowa aplikacji o funkcję monitorowania Budżetu Obywatelskiego. Dzięki temu każda osoba korzystająca z aplikacji będzie miała możliwość śledzenia losów zgłoszonych przez mieszkańców projektów.